Thomas Cook Nederland partner van Reis met je Hart

Nieuws

Om vakanties voor iedereen toegankelijk te maken biedt Thomas Cook Nederland haar reizigers de mogelijkheid te doneren voor mensen die niet op vakantie kunnen. Op deze manier hoopt de reisorganisatie de mensen te bewegen om in de euforie van het vastleggen van de leukste tijd van het jaar de gunfactor voor anderen die het minder goed hebben te verhogen.

De december feestmaand is gestart en veel mensen zijn druk met het kopen van cadeautjes en maken van lieve gedichten voor familie en vrienden. In deze periode wordt vaak schrijnend duidelijk dat er ook mensen zijn die zich dit niet kunnen veroorloven. Mensen die met moeite alleen in de eerste levensbehoeften kunnen voorzien en voor de broodnodige vakantie al jaren geen geld meer hebben. Thomas Cook trekt zich het lot van deze mensen aan en ondersteunt daarom het initiatief van de stichting REIS MET JE HART.

“Gun iemand een vakantie, dat is de insteek van de stichting die wij sinds kort zijn gestart”, aldus Mila Wit-Emonds, voorzitter van stichting Reis met je Hart. “Er zijn ongeveer 2 miljoen Nederlanders die onder de armoedegrens leven, (tijdelijk) zonder werk zitten of de financiële gevolgen van een faillissement of scheiding nog niet te boven zijn. Voor deze mensen, die nooit echt uit de dagelijkse sleur kunnen stappen en de batterij op kunnen laden hebben wij Reis met je Hart opgericht.”

Thomas Cook ondersteunt de stichting van harte o.a. door mensen die een vakantie boeken via haar merken Neckermann Reizen of Vrij Uit vakanties de mogelijkheid te bieden te doneren voor een ander. “Vakantie is geen eerste levensbehoefte maar geeft mensen wel een kans om even hun zorgen te vergeten en in een totaal andere omgeving te genieten van elkaar”, aldus Carola Hoekstra, managing director Thomas Cook Nederland. “Op deze manier bieden we onze reizigers de mogelijkheid hun maatschappelijke betrokkenheid te vergroten en anderen ook het plezier van een vakantie te gunnen”.

Over Thomas Cook Nederland
Thomas Cook is één van de grootste reisorganisaties in Nederland. Tot de organisatie behoren de touroperators Neckermann en Vrij Uit. Jaarlijks verzorgt Thomas Cook Nederland voor ruim 1 miljoen Nederlanders de vakantie. In totaal werken er zo’n 285 medewerkers bij Thomas Cook in Nederland. Thomas Cook Nederland is onderdeel van Thomas Cook Group plc. die met een omzet van ruim 12 miljard euro, beursgenoteerd is in Londen. Ieder jaar kiezen meer dan 22 miljoen mensen ervoor om met Thomas Cook Group plc. te reizen.

Preferred partners
anvr anbi