"Ontzettend mooie reis, we hebben genoten’"
Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:
Zaandam

Connie en Maarten

Maarten en Connie zijn helemaal niet van de zielige verhalen, maar als je op een rij zet wat ze de afgelopen jaren voor de kiezen hebben gekregen, dan is dit er wel eentje hoor’ schrijft hun dochter. Zo heeft Connie onder andere haar been verloren na een lang ziekte proces. En na een mislukt experimenteel project om opnieuw te lopen heeft ze nu chronisch zenuwpijnen. Maarten is mantelzorger zowel voor zijn vrouw als voor (schoon)ouders, maar kampt zelf ook met medische klachten waardoor werken niet mogelijk is. Op vakantie gaan, is op meerdere vlakken daarom een uitdaging. ‘Ik zou het ze zo gunnen om er even tussenuit te gaan. Zij hebben tijd nodig met elkaar en voor zichzelf maar hebben niet het geld om daadwerkelijk weg te gaan, even een adempauze verdienen ze zo ontzettend! Met behulp van sponsor Trade Your Trip, konden deze 2 – ondanks alles altijd vrolijke - Amsterdammers verrast worden. En ze hebben genoten ondanks dat het lichamelijk wel heel zwaar was. Hun eigen verslag……

Verrassingsreis Zwarte Woud

Op donderdag werden wij gebeld door Reis met je Hart of Connie met één been een touringcar bus in kan stappen. Na wat overdenkingen was het antwoord ja dat lukt wel. Hierop antwoorde de Medewerker… dat is mooi we hebben, als u wilt, een reis voor u naar het Zwarte Woud maar dat is wel maandag gelijk vertrekken… zo dat was wat en heel spannend natuurlijk maar we hebben dit toch met twee handen aangenomen. Het was een busreis van 8 dagen geheel verzorgd en we hebben er heel erg van genoten. Op dag 1 was de heenreis en vervolgens de dagen erna elke een dag trip vanuit het hotel.

mooie excursies

Dag 2 zijn we eerst naar Hexenlochmühle uit 1825 geweest, een typische oude Schwarzwald molen daarna ging de rit naar het Eble Uhren-Park waar de grootste koekoeksklok van Europa staat en tevens een grote winkel is waar honderden klokken te koop zijn.
Dag 3 was ook weer heel leuk omdat we eerst naar de Donauquelle zijn geweest waar het ontstaan van de Donau begint en daarna naar de Belchenbahn om de Belchenberg op te gaan met een gondel lift, waar ook weer de rolstoel perfect in paste. Dit is een van ons meest favorieten uitstapjes want met een rolstoel op een berg komen is best apart en het gaf weer prachtige vergezichten die we niet meer vergeten.

Wat een watergeweld die Rheinfall

Dag 4 Wederom een “intensieve” mooie dag met als eerste een bezoek aan de watervallen van Schaffhausen… wat een watergeweld die Rheinfall. De middag was heel ontspannen naar het bloemeneiland Mainau dat ligt in de Bodensee.
Dag 5 Zijn we na een gezellige koffiestop naar de stad Freiburg geweest. Dit ligt aan de Dreisam vlak bij het Zwarte Woud en de Zwitserse en Franse grens en wordt wel beschouwd als de feitelijke hoofdstad van het Zwarte Woud. We mochten allen op eigen gelegenheid de middag doorbrengen en wij hebben daar ook nog twee lokale bierbrouwers bezocht.

Veel leuke dingen gedaan

Dag 6 Wederom weer een dagje rondtoeren met een koffie stop en een bezoek aan een mooi oud dorpje waar we geluncht hebben. In de middag was er een bezoek aan de Badischer Winzerkeller waar de wijnboeren hun wijn laten maken. Dat was wel een beleving hoor want Connie moest met haar elektrische rolstoel achter het treintje aan rijden tijdens de rondleiding. Wel apart als je net 2 glazen op hebt.. gelukkig was er geen alcohol controle in de kelder en mocht ze van het plaatselijke personeel ook rijden met een wijntje op...

"‘Als mantelzorger heb ik deze reis ook heerlijk kunnen ontspannen" - Maarten

Maarten alleen op pad

Dag 7 Dit was een dag waar Connie niet met een rolstoel mee kon omdat we deze dag met een stoomtreintje met oude wagons gingen rijden. Connie is in het hotel gebleven en Maarten heeft zich best vermaakt en mooie foto’s en filmpjes live gedeeld.
‘Als mantelzorger heb ik deze reis ook heerlijk kunnen ontspannen, niet hoeven rijden, niet sjouwen met de rolstoel’ - Maarten

Aan alles komt een eind

Dag 8 Helaas aan alles komt een eind en dat was deze dag. De terugreis naar Nederland was weer een lange zit. Na een aantal koffiestops en lunch werd de avond afgesloten bij Vakantie park Hoogerheide met een uitgebreid diner. Daarna nog door naar Zeeland om de auto op te halen en weer richting Amsterdam.

Geweldige chauffeur! Hij maakte dat ik me niet tot last voelde

Na een lange week waren we moe en voldaan en kijken we terug op een mooie vakantie.
‘Geweldige chauffeur! Hij maakte dat ik me niet tot last voelde’- Connie
Wij willen Reis met je Hart, Trade Your Trip en ook Van Oeveren bedanken voor deze kans. En vooral de chauffeur van de bus bedanken dat hij elke dag weer klaar stond om Connie te ondersteunen en de rolstoel klaar had staan bij elke stop.

Deze reis werd mogelijk gemaakt door Trade Your Trip

Deze vakantie vond plaats in het voorjaar van 2019.